8e wandeldag GR10

Het leek vandaag zo eenvoudig van Gavarnie naar Luz St Saveur afstand 25km (totale stand nu 140km in 2017). 900m klimmen en 1545m afdalen met een duur van 9.30uur.
Het was een lange slopende etappe, met een prachtige terugblik op het Cirque de Gavarnie. 
Na het spektakel van de afgelopen 2 dagen kwamen we weer in de bewoonde wereld terug met telefoonbereik😃. Maar wat een verschil weer qua omgeving. Alles was weer groen en veel bossen.
En soms kwamen we onze vrienden weer tegen😃
Gelukkig kwam het zonnetje goed door en konden we van het warme weer genieten.
Regelmatig hebben we ook onze geluksmomentjes (de route van de GR10) , als we de weg weer eens zoeken. Als je namelijk niet goed oplet, loop je al snel een paar km om.

Deze etappe was lang en vonden wij redelijk saai met lang afdalen. Het is het omgekeerde van wielrennen, waar ik blij ben dat ik mag afdalen en waar ik niet graag klim :). Het afdalen in de bergen is kapotmakerij van je knieen met 17kg op je rug😔. Maar goed, niet klagen maar dragen; alles voor t goede doel. Na 9 uur kwamen we aan bij de Pont Napoleon, een toeristische trekpleister die zo'n 80 meter boven de Gave de Pau ligt. 
Uiteindelijk kwamen we aan in Luz St Saveur, een leuk plaatsje, waar je ook fantastich kunt fietsen. Baalde ervan dat ik mijn fietsje niet bij me had🚵. 
Natuurlijk even nog snel een terrasje gepakt en ons dagelijkse energydrankje genuttigd.
Ons wasje weer gedaan en de blaartjes verzorgd😃
Morgenvroeg 6.30 weer op en richting Bareges






Reacties

Populaire posts van deze blog

5e wandeldag GR10

3e wandeldag GR10

10e wandeldag GR10